In geval van schade
Vereenvoudigde formaliteiten
Hulp nodig?
Is uw voertuig onbestuurbaar geworden na een ongeval?
Of staat uw voertuig in panne en hebt u de waarborg Maxi-Assistance onderschreven?
Alvorens enige andere maatregel te nemen, contacteer Mondial Assistance op +32(0)2/773 61 05 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar, om de takeling van het voertuig te regelen.
Wilt u een schadegeval aangeven (ongeval, diefstal, brand, enz.)?
U kan op ieder moment in enkele stappen uw schadegeval online aangeven.
Om dit te doen logt u in op uw persoonlijke klantenzone*.
*. U kan er eveneens nuttige documenten toevoegen bij uw aangifte (foto’ van de schade, aanrijdingsformulier,...).
* Indien u nog geen toegang hebt tot uw persoonlijke klantenzone of u uw wachtwoord vergeten bent, contacteer uw adviseur of klik hier
Of bel naar onze schadedienst Constatel op +32 (0)2/678 39 00, elke werkdag van 9.00 uur tot 18.00 uur, om aangifte te doen van uw schadegeval.
Indien u ons toch wenst te contacteren buiten de kantooruren dan kan u een e-mail sturen naar schade@partners.be. Vergeet uw contractnummer of referentie van uw schadedossier niet te vermelden in het onderwerp van de mail.
Wilt u de voortgang van uw schadegeval volgen?
In uw klantenzone kan u op ieder moment de status en de voortgang van uw schadegeval opvolgen. U kan er eveneens bijkomende documenten toevoegen aan uw dossier.
U hebt er toegang tot informatie zoals de toegepaste vrijstelling, de uitgevoerde betalingen, de uitgewisselde documenten, ...
Profiteer van onze erkende garages
Het kiezen van een erkende garage voor de herstelling verzekert u van een kwalitatieve dienstverlening en u profiteert ook van een service die het verschil maakt.
Onze erkende herstellers zijn als echte partners en werden zorgvuldig geselecteerd op basis van hun technische uitrusting en competentie.
Door te kiezen voor een erkende hersteller kunt u de herstelling van uw voertuig zeer snel plannen zodat uw mobiliteit gegarandeerd blijft.
10 goede redenen om te kiezen voor een erkende Partners-garage
- Aangepaste afspraak
-
Nadat u het schadegeval heeft aangegeven, maken wij naargelang uw verwachtingen en beschikbaarheid (datum en tijd), op zeer korte termijn een afspraak met de garage waarbij u direct contact met de hersteller hebt.
- Een vervangwagen
-
Tijdens de hele duur van de reparatie kunt u gratis beschikken over een vervangwagen.
Indien u geen gebruik wilt maken van deze optie, kan de hersteller u gratis naar huis brengen. - De kosten hoeven niet voorgeschoten te worden
-
Wij regelen rechtstreeks de kosten van de reparatie aan de garage en u hoeft niets voor te schieten indien de reparatie contractueel gedekt is*.
* Met uitzondering van eventuele vrijstellingen en terugvorderbare btw, volgens de voorwaarden en limieten voorzien in het contract.
- Een vereenvoudigde expertise
-
U zet uw auto af bij de garage en u vertrekt met de vervangwagen.
Partners zorgt voor alles, met inbegrip van de te organiseren expertise met de hersteller. - Indoor- en outdoor-reiniging
-
Vóór de teruggave van uw voertuig gaat de erkende hersteller over tot het schoonmaken van de binnenkant en buitenkant van uw voertuig.
- Kwaliteits- en veiligheidscontrole
-
Vóór de teruggave van uw voertuig controleert de hersteller ook de staat van de motor (de olie, vloeistofkoeling en remmen), de bandenspanning alsook de verlichting en de signalisatie van uw voertuig.
- Een garantie van minstens 2 jaar
-
De erkende garage biedt een garantie van minstens twee jaar, of meer op basis van de garantie van de fabrikant, voor elke uitgevoerde reparatie.
De uitgevoerde reparatie heeft geen enkele invloed op de garantie van de fabrikant. - De overdracht van waarborgen op de vervangwagen
-
Voor de duur van de immobilisatie van uw voertuig, krijgt u automatisch een gratis transfer van de waarborgen in uw contract* op de vervangwagen die wordt uitgeleend door de erkende garage.
* Volgens de voorwaarden en limieten voorzien in het contract.
- Kosteloze stalling van uw voertuig gedurende 30 dagen
-
Indien uw voertuig niet herstelbaar is (totale verlies) en zich geïmmobiliseerd bevindt bij een erkende garage, nemen wij ten laste de kosten van de stalling gedurende 30 dagen.
- Geen beperking in geval van een technische controle
-
In geval van aanzienlijke schade op de veiligheidsonderdelen van uw voertuig, kan de expert een technische controle eisen na de reparatie.
In dat geval en om eventuele stress te voorkomen zal de erkende garage het voertuig zelf naar het Bureau voor Technische Controle brengen ten einde de keuring te ondergaan.
Waar vindt u onze erkende garages?
U kunt de lijst van de erkende herstellers waarmee wij samenwerken en die deel uitmaken van het Partners-netwerk raadplegen op de interactieve kaart hieronder.
Geef uw schadegeval online aan
Via de website van Partners Verzekeringen
Afspraak op uw klantenzone *. Klik er op ‘Aangifte / Opvolging schadegeval’ (tab ‘MyPartners’).
Een vereenvoudigde en veilige aangifte, 24 uur op 24 beschikbaar
U kiest de aard van het schadegeval rechtstreeks online: verkeersongeluk, diefstal, brand, glasbreuk, ... Het aangifteformulier begeleidt u stap voor stap bij het beschrijven van de omstandigheden en de aard van de schade.
De verzamelde gegevens en documenten worden uitsluitend gebruikt voor uw authenticatie en de behandeling van uw dossier.
Rechtstreekse ondersteuning en opvolging
Van zodra uw e-declaration gevalideerd is, zal een beheerder u de te volgen stappen meedelen. Indien nodig kan u ons ook nog steeds contacteren per telefoon.
U volgt stap voor stap de voortgang van uw dossier tot aan de definitieve afhandeling ervan.
Digitaal indienen van documenten wordt eenvoudiger
Ontbreekt er nog iets om uw e-declaration af te ronden? Geen paniek, iedere stap wordt geregistreerd. U kan uw aangifte later en op ieder moment verder afhandelen, binnen de 10 dagen na de opening.
* Indien u nog geen toegang hebt tot uw persoonlijke klantenzone of u uw wachtwoord vergeten bent, contacteer uw adviseur of klik hier.